تحقیق تشویق ، تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز شامل  53 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  تشویق ، تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

یکی از اساسی ترین اصول برخورد با دانش آموزان داشتن روابط مثبت با دانش آموزان است. ارتباط مثبت پیوند محکمی بین شما و دانش آموز بر قرار می کند و بدون این پیوند ، توان شما برای تحت تاثیر قرار دادن و هدایت کردن آنها ضعیف و نادرست خواهد بود .

با رعایت برخی از نکته های زیر میتوانید ارتباط خود با دانش آموز را بهبود ببخشید :

• وقتی دانش آموزان وارد کلاس می شوند با آنها احوالپرسی کنید.

• برای تک تک آنها اهمیت قائل باشید و به تک تک آنها توجه کنید.

• به نظر هایشان با دقت گوش بدهید.

• به آنها مسئولیت بدهید.

• حتی موقعی که دارید رفتار نامناسبشان را تصحیح می کنید به شأن و شخصیت آنها احترام بگذارید.

• و دست آخر اینکه: «همانقدر که فکر میکنید سزاوارید دانش آموزان به شما احترام بگذارند به آنها احترام بگذارید»..

«موفقیت شما در شغل معلمی آنقدر که به روابط مثبت ، مهربانانه و اعتماد آمیز با دانش آموزان وابسته است به هیچ مهارت ، ایده ،ابزار یا دستور العملی بستگی ندارد».

طریقه رفتار با دانش آموزان

معلمانی که می توانند به خوبی بر رفتار دانش آموزان مدیریت کنند همگی این خصوصیات را دارند:

• از مهارتها و ابزارهای گسترده ای استفاده می کنند.

• افکار واقع گرانه دارند .

• بر احساسات خود مسلطند .احساسات متعادل داشتن به معنی بی تفاوت بودن نیست. شور و شوق داشتن وبا انرژی و علاقه کار کردن از ضروریات معلمی است. اما نباید در ابراز آنها زیاده روی کنید.

زیاده روی در هر احساسی روی توانایی فرد در داشتن تفکر منطقی و معقول اثر می گذارد

تنبیه:

مهمترین نکته ای که باید یاد آور شد این است که تنبیه موجب تغییر رفتار نمی شود.

• تنبیه موثر شما فقط مدت زمان محدودی وقوع رفتار نامناسب را به تعویق میاندازد.

• شدت تنبیه نیست که انجام رفتار نامناسب را محدود می کند بلکه قطعیت آن است. یعنی دانش آموز مطمئن باشد که شما قطعا او را تنبیه می کنید.

• تنبیهات کلاسی در صورتی موثر خواهند بود که از ضعیف به شدید استفاده شوند. مثال

۱٫ اخطار دادن به دانش آموز

۲٫ تغییر دادن جای او

۳٫ نگه داشتن او پس از پایان کلاس به مدت ۵ دقیقه

۴٫ اطلاع دادن به والدین

۵٫ اخراج از کلاس

۶٫ و دست آخر اینکه:«موقع تنبیه باید همیشه طوری عمل کنیدکه دانش آموز متوجه شود این کار شما در واقع انتخابی است که خود او کرده و نتیجه منطقی عمل خودش بوده است.))

پاداش و تشویق :

مهمترین نکته ای که باید یادآور شد این است که پاداش موجب تغییر رفتار می شود.

• موثرترین شکل پاداش استفاده از بازخوردهای عاطفی مثبت است مثل لبخند زدن ، تشکر کردن ، آرزوی موفقیت کردن

• وقتی جایزه می دهید هرگز نباید آن را پس بگیرید اگر پس از دریافت جایزه رفتار نادرستی از دانش آموز سر زد باید از تنبیه مناسب آن رفتار استفاده کنید.

• پاداش باید عادلانه باشد.

جای دانش آموزان در کلاس:

• همیشه برنامه مشخصی برای تعیین کردن جای دانش آموزان در کلاس داشته باشید.

• وقتی دانش آموزان قبول کنند که طبق برنامه شما سر کلاس بنشینند درواقع پذیرفته اند که دستور کار کلاس را شما تعیین می کنید.

• دانش آموزان مشکل ساز را در همه کلاس پخش نکنید .

• اگر بخواهید دانش آموزان را به صورت گروهی دور هم بنشانید باید برای انها حد و مرز تعیین کنید و اجازه ندهید پا را فراتر از سطح معینی از رفتار اجتماعی بگذارند.

• هر چند وقت یک بار برنامه نشستن آنها را تغییر دهید.

• دقت کنید دانش آموزانی که قدرت تمرکز کمتری دارند نزدیک شما بنشینند و از جاهایی که موجب حواس پرتی آنها می شود مثل پنجره ها دور باشند.


جهت دانلود متن کامل تشویق و تنبیه و اصول رفتار با یک دانش آموز کلیک نمایید


نظرات()   
   
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic